Tijdens de vorige crosslables hebben we een onderzoek gedaan naar hoe je de stad beleeft zonder te kunnen zien of horen. Als eerst liepen we de willemsbrug op en ik had oordoppen in dus ik hoorde een stuk minder. Ik vond het wel prettig want ik was na een week school wel toe aan een beetje rust en wat wind om de oren. (foto2)Nadat we de brug opgelopen waren, ruilden we om en moest ik de blinddoek om. Dat vond ik echt vreselijk! Heel erg eng en je hebt totaal geen controle. Normaal vertrouw ik mensen vrij snel, maar lopen aan iemands hand zonder iets te zien vind ik maar helemaal niets. Als ik een shopping experience moet maken word het zeker nix met niets zien, want dat vind ik gewoon helemaal niet leuk en erg vervelend.

Na de willemsbrug zijn we richting het cafe op de meent gegaan en hierna hebben we de metro genomen naar centraal. Normaal gesproken luister ik ook al geen mp3’s als ik reis, want ik wil graag me omgeving in de gaten houden en als ik met muziek op zit denk ik altijd op een gegeven moment dat ik in een clip speel ofzo, verlies ik de realiteit een soort. Maar met de oordopjes viel het eigenlijk heel erg mee. Je hoorde alle geluiden nog erg goed door de dopjes heen, behalve de ouwe omatjes die met elkaar aan t praten waren hoorde je niet. Maar wel het omroepbericht welk volgende station arriveerde. 

Al met al was het wel een belevenis en ervaringrijk.